Engels

Dé wereldtaal leren we ook op school

Onze school heeft gekozen voor vroeg vreemdetalenonderwijs (VVTO). Dat wil zeggen dat wij het vakgebied Engels aanbieden van groep één tot en met acht. Omdat de taalgevoelige leeftijd voor het zevende jaar ligt zetten wij voor het aanleren van een vreemde taal in op zo jong mogelijke kinderen.

Blinck Engels methode

De methode die we voor alle leerlingen gebruiken heet Blink Engels. (Pop)muziek is de basis voor alle lessen in deze methode.

Muziek brengt kinderen in beweging en helpt ze over een drempel zodat ze durven praten en schrijven in een nieuwe taal. Bij de liedjes die worden aangeboden, wordt bekeken wat de beste invalshoek is voor de les: de tekst, de artiest of de videoclip.
Leerlingen oefenen op verschillende manieren met nieuwe woorden en zinnen. Gedurende het jaar komen alle belangrijke vaardigheden aan bod zoals luisteren, lezen, spreken schrijven en zingen.