Klachtenregeling
Alle basisscholen in Nederland moeten een klachtenregeling hebben. In deze klachtenregeling staat beschreven waar ouders terecht kunnen met hun klacht. In eerste instantie dienen ouders een klacht in bij de direct betrokkenen; de leerkrachten of de directeur van de school.
|
Hygiëne |
Leerinhoud zorg |
Leerinhoud |
Organisatie |
Machtsmisbruik op school (pesten, Sexuele intimidatie, discriminatie) |
|
---|---|---|---|---|---|---|
school |
directie |
leerkracht |
leerkracht
|
directeur |
contactpersonen |
![]() ![]() |
|
|
intern begeleider |
directeur |
|
meldplicht bij bestuur |
|
|
|
directeur |
|
|
|
|
extern |
G.G.D. |
bestuur |
bestuur |
bestuur |
vertrouwensinspecteur |
|
|
|
geschillen commissie |
geschillen |
geschillen commissie |
|
Geschillencommissie
Meestal wordt de zaak dan goed afgehandeld. Soms komen ouders en school er samen niet uit en dan kan gezocht worden naar bemiddeling door een externe partij zoals bijvoorbeeld de onderwijsgeschillencommissie.
Contactpersonen machtsmisbruik op school:
- Elise van Leeuwen (575228)
- Renette Zondergeld (572284)
- Nadja Bordes (573531)
- Vertrouwensinspecteur: 0900-1113111
Website geschillencommissie:
www.onderwijsgeschillen.nl/klachten
Samen streven we naar een goede oplossing.