Scheiden en KIES

KIES kan uw kind helpen

Niemand ‘kiest’ zomaar voor een scheiding. Zeker kinderen niet. Kinderen zijn loyaal aan hun ouders en ook afhankelijk van de mogelijkheden die hen geboden worden. Voor kinderen die de scheiding van hun ouders meemaken én hun ouders, is er KIES.

KIES staat voor Kinderen In Een Scheiding. Dat kunnen allerlei scheiding situaties zijn.
De scheiding is minimaal 6 maanden geleden. KIES staat ook voor het recht van kinderen en jongeren om voor zichzelf te kiezen. Tenminste voor hun eigen gedachten, gevoelens, wat ze ervaren, wensen en hopen.

Informatie KIES- groep

Bij de spel- en praatgroep KIES kunnen kinderen de scheiding leren begrijpen, een plaats geven en een manier vinden om te kunnen omgaan met alles wat ze moeilijk vinden van de scheiding. Onderzoek, door de Universiteit Utrecht, heeft aangetoond dat KIES helpt bij het beter verwerken van de scheiding en het contact met de ouders verbetert. In kleine groepen en onder begeleiding van speciaal hiervoor getrainde begeleiders van KIES- groepen komen kinderen bijeen.

Voor wie: Kinderen tussen de 7 en 12 jaar
Aantal keer: 8 bijeenkomsten van 1 uur inclusief een afsluitende ouderavond
Wanneer: Dinsdagmiddag van 16.00 uur tot 17.00 uur
Startdatum: Zodra er voldoende kinderen zijn aangemeld om te starten
Waar: De Verbinding 1 in Nieuwkoop

Om uw kind aan KIES deel te laten nemen, is schriftelijk toestemming nodig van beide ouders of voogd. Na de aanmelding zal er een intake plaatsvinden.

Voor vragen kunt u terecht bij de KIES trainers:
Viola Schippers 06-36455587 en Winnie Ackermans 06-28222552